Hvad er din brandstrategi i forbindelse med kloakarbejde
Man skulle ikke tro, det kunne være nødvendigt med at brand i forbindelse med kloakarbejde, for man kan sige, at uanset hvor meget man passer på ens afløb, så kommer der altid problemer med kloakken, der skal fikses, der skal lægges ny kloak, udbedres eller udbygges noget nyt – eller der kommer en oversvømmelse, som det arbejde skal tage sig af.
Derfor er det lidt ligesom en bedemands arbejde, uden man skal lave en direkte sammenligning i selve arbejdet: Der er altid rigeligt at lave.
Men bare fordi, du har et erhverv, hvor du kan være ret så sikker på, at der hele tiden er noget at lave, så er det jo langtfra ensbetydende med, at du får noget arbejde at lave.
For kunderne kan være vant til at kende nogle kloakfirmaer, der er gode til brande sig selv, har en PR-strategi, har en flot visuel identitet, et logo, et slogan og videre.
Måske tror man ikke, den slags betyder så meget, når man skal hverve kunder, men det er faktisk ofte de små parametre, der er udslagsgivende for, at kunder vælger et firma frem for de andre.
Og den kommunikationsstrategi og vurdering samt revurdering af ens brand skal løbende eksistere og foregå, så kunder lægger mærke til en.
Hvis man ikke er aktiv i ens eksponering af sig selv, så falder man hurtigt bagefter de andre firmaer på en front, og det er ikke bare, når man søger efter den slags firmaer på nettet, men også i folks bevidsthed.
Mennesker er meget selektive, og de skal bombarderes med informationer, og selvom du måske ser dit brand, når de ikke har brug for det, så kan det så betyde, at når de skal have lavet kloakarbejde, så tænker de på dig.
Sørg derfor altid at gøre dig attraktiv, aktuel og spændende at holde øje med, så kunderne ikke glemmer dig – og der kommer nye kunder til.