Hold styr på arbejdsplanen med digitale systemer
Et byggeprojekt kan godt være temmelig omfattende, og der er mange ting, som man skal holde styr på. Derfor kan det godt blive et temmelig uoverskueligt projekt at stå med selv. Heldigvis findes der digitale systemer, der hjælper dig med at holde styr på alle dokumentar, billeder, aftalesedler m.m. Lyder det interessant for dig? Så læs med her, og hør mere om, hvordan du kan implementere digitale systemer til dit byggeprojekt.
1. Hav alle filer samlet et sted
Du kan få digitale systemer hentet ned til din mobil eller computer, der hjælper dig med at holde styr på alle dokumenter, som du har i forbindelse med et byggeprojekt. Det kan være plantegningen, kontrakten du har lavet med kunden, eller andre vigtige filer, som du kan have liggende via et digitalt system. Det er nemt og smart, og det er til at holde styr på. Alle filerne bliver lageret et samlet sted, så du ikke skal rode med fysiske papir, som du skal huske at medbringe hver gang, du er ude på byggepladsen.
2. Hvis der er ændringer i aftalesedlen
I de fleste byggeprojekter er der udarbejdet en aftaleseddel. Aftalesedler anvendes i byggebranchen til at definere entreprenørernes ansvar i et projekt. Aftalen kan også indeholde forventninger til eventuelle skader eller forsinkelser i forbindelse med projektet, samt bestemmelser om opsigelse af kontrakten under visse omstændigheder. Det kan ske, at der opstår ændringer i arbejdstiden. Derfor kan du via samme digitale system regulere i aftalesedlen, så kunden kan få direkte besked, hvis der er ændringer.
3. Hold styr på værktøjslister
Alle byggepladser kræver visse værktøjer, som skal bruges ofte eller lejlighedsvis. Med et digitalt system kan der udarbejdes værktøjslister, og du kan også notere antal personer, der er nødvendige til hver opgave. På din computer kan du nemt få adgang til denne liste over værktøj og ressourcer, der er nødvendige for hvert projekt.