Man får ikke samme service på alle autoværksteder

14 December 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Det kan lyde som en negativ overskrift, men det er nok fordi, mange af os danskere ser glasset som halvt fyldt, fordi vi forventer det værste.

Og så har bilbranchen ofte et ry med at være sådan nogle, der prøver at prakke en et gammel lig på, som dårligt kan køre, men man får leveret en flot salgstale, så man lader sig overtale til købet.

Besøger man så et autoværksted, så fumler man rundt i ens forklaringer om, hvad der er galt med bilen, og de andre mekanikere griner måske bag ens ryg, fordi man udstiller ens manglende viden – selvom en bedrevidende chauffør kan være lige så irriterende for en mekanikers arbejde.

Så hvis man for eksempel besøger en mekaniker i Tarm på et autoværksted, så kan man være nervøs for, at man får en masse lingo fortalt, som man ikke har forstand på eller ved, hvordan man skal tage ind.

Derfor tager man det for gode varer og frygter, at de har taget røven på en. Men sådan behøver det ikke at være.

En anden mekaniker kan måske levere en bedre service

Du skal jo tænke på, at disse mekanikere og autoværksteder lever af deres kunder, og de rette fagfolk ved også, at langt de færreste bilejere har forstand på biler, som de selv har – det er derfor man er kommet til dem.

Det er jo sådan set det samme, om man køber en båd for første gang, skal have installeret en varmepumpe, eller man skal købe noget nyt EDB, som man ikke kender til – man forventer en god service her.

Så hvis man har en mistanke om, at der bliver givet dårligt service hos en given mekaniker i Tarm, så kan man jo høre ad, om andre mennesker, man har tillid til, kender en bedre mekaniker i Tarm, eller man måske skal køre længere for at finde sådan en.

Man skal jo have det godt med ens mekaniker.

More articles

05 December 2022

Hvad er tapas?