Korrekt omgang med dieselolie

26 July 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Når man hører om, at et tankskib er sprunget læk, stødt på grund eller noget andet, som har resulteret i, at lasten er endt helt eller delvist i havet, så tænker de fleste mennesker i første omgang ikke på, om besætningen uskadt, for det forventer man lidt, hvis skibet ikke er sunket eller har været ude i et stormvejr og måtte evakueres.

Man tænker faktisk mest på, om der eventuelt var fyldt op med olie derinde, om det så er skibsolie, fyringsolie eller noget andet, som i dette tilfælde vil være dieselolie, vi vil koncentrere os om.

Frygten er nemlig, at man så er ude i en miljøkatastrofe, for man er faktisk lidt ligeglad med det tab, som ejerne har lidt; man tænker mere på de skadelige konsekvenser, som det vil få for dyrelivet og plantelivet både i havet og ved kysterne, som resultat af dette spild.

Selvfølgelig regner man med, at ejerne får fjernet skibet, og man er lidt ligeglad med, at de skal betale erstatning til dem, man købte olien af og dem, der skulle modtage det. Man ser mere frem til, at der kommer en gevaldig undskyldning og en garanti for, at de vil gøre alt i deres magt for at inddæmme skaderne, fjerne det spildte og så gerne give lidt ekstra til genoprettelse af skaderne.

Heldigvis sker den slags da ikke alt for tit, men det kan ske, da vi er mennesker, men derfor skal man lade professionelle om at håndtere den slags skadelige fossile brændstoffer, som vi alligevel stadigvæk ikke kan undvære som brændstof til at køre rundt i vores biler med, og så er der andre, der skal bruge olie til fyre med, selvom det forurener.

Dog findes der netop instanser, der kan håndtere den slags rigtig godt og sælge det til en fornuftig pris. Det er bare at følge linket her: https://hesselagerenergi.dk/

More articles

05 December 2022

Hvad er tapas?