Visuel identitet – en investering, der betaler sig

26 April 2019 Kamilla Sonne
image

editorial

Alt for få virksomheder har fokus på og forstået vigtigheden af deres visuelle identitet. I vores moderne verden vil virksomheder i næsten enhver branche være nødt til at være til stede online for at have succes. En stor del af kunderne befinder sig online på websites og sociale medier, og derfor er det også her, at mange virksomheder skaber deres største salg og omsætning. Men netop fordi det er en populær måde at skabe opmærksomhed omkring sit brand, er der mange om buddet. Så hvordan sikrer man sig, at ens virksomhed skiller sig ud og bliver husket i stedet for at drukne i mængden? Nøgleordet er visuel identitet.

Hvad betyder visuel identitet?

Visuel identitet er kort sagt alt det visuelle, der kendetegner din virksomhed. Det er en form for visuelt sprog, som skal skabes og bruges til at brande din virksomhed. At skabe en visuel identitet handler om at skabe en rød tråd i alt grafisk arbejde – lige fra logo over hjemmesiden til visitkort og flyers. Ved at skabe sammenhæng sikrer man sig, at kunder og samarbejdspartnere begynder at forbinde visse farver, former og skrifttyper med en given virksomhed. På den måde kan visuel identitet være med til at gøre, at netop din virksomhed skiller sig ud og bliver husket.

En investering, der betaler sig

Har man ikke selv forstand på visuel identitetog grafik, kan det være en stor fordel at få hjælp. Det sikrer, at du får en ekspert på opgaven, mens du selv kan koncentrere dig om netop det, du bedst kan lide – netop dit arbejde. Det at få hjælp til at skabe en sammenhængende visuel identitet kan siges at være en investering. For jo stærkere din identitet er, jo mere bliver du husket, og jo mere tilbøjelige er kunderne til at vælge dig frem for konkurrenten. Derfor er det en investering, der betaler sig.

More articles

05 December 2022

Hvad er tapas?