Få styr på dit firma med virksomhedsrådgivning

16 November 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Du er ellevild!

Du har fået oprettet dit firma, du har dit produkt, du har undersøgt, om der er kunde grundlag for det, du har fundet investorer, der er lavet et lager, du har fundet en butik, oprettet hjemmeside med webshop og har et kontor – du er SÅ klar til at få maskinen til at køre!

Eller måske er du slet ikke nået så langt, eller du har kun nået nogle af de her punkter, eller også skal du have hjælp med nogle af punkterne.

Dette kan både ske, hvis det er ens første forretning eller nummer “mange” i rækken, hvor måden man gjorde/gør tingene på, har ændret sig siden sidst, at du skal have hjælp til, hvordan man gør den slags nu om dage.

Det positive er dog, at virksomheden har nogle positive prognoser, men du ved også, at det kan indebærer, at man føler, at de ansatte – og en selv samt de kommende medarbejdere – føler sig som hovedløse høns, der forsøger at holde styr på, hvad der foregår.

Sådan skulle det kun lige være i opstartsperioden, men efter flere måneder og næsten et år, må du sande, at der stadig er mange løse ender, at tingene kunne effektiviseres, men du ved ikke hvordan, og de første tegn på stress begynder at melde sig hos mange – inklusiv dig selv virksomhedsejer og direktør.

Og det er jo ikke sjovt, når ens hjertebarn her begynder at føles mere som pligt og surt arbejde end udfordringer og spændende oplevelser.

Det er hér, at man virkelig bør ikke bare overveje, men virkelig sætte sig bare den første dato for, hvornår man skal have folk ind over til at hjælpe en, så det ikke bare bliver noget, man snakker om, men også sætter handling bag.

Hvorfor ikke udnytte de ressourcer fra folk, der har erfaringen med det og har prøvet det før og hjulpet andre, så man ikke selv løber sur i det?

Tag i den forbindelse fat i: https://www.kjerulf-partnere.dk/ 

More articles

05 December 2022

Hvad er tapas?